OM MIG:

Antal kaniner: 25 kaniner för tillfället, varav 16 är till salu! :)

Antal år jag har haft intresse för kaniner: I sju år, det började med att jag lånade kusinernas kanin som sommarkanin 2 sommrar och sedan när jag var 9 år fick jag mina två första kaniner Shajli & Melissa. Sedan 2010 har kaninstammen bara ökat ;)

Favoritras: Dvärgvädur i alla pälstyper samt vädurskorsningar i normalpälsat.

Favoritfärg/teckning: Gul/Svart Japantecknat, Svart & Vitblåögt

(Därför startade jag uppfödning): För att jag tycker det är kul med kaniner och så avlar jag i syfte för att få fram duktiga hoppkaniner med fina kroppar och bra temprament. Oftast har jag i syfte att behålla en unge ur en kull och säljer överflödet, men ibland händer det att jag inte sparar någon unge av olika anledningar.

Jag praktiserar mitt kaninintresse genom: Att ta ut dom i sele och koppel, hoppträna, borsta, mysa, kela, klippa klor, klappa, lyfta, kaninsajter på nätet mm

Det bästa med kaniner: Att få en ny kompis för resten av kaninens livstid, någon att vara med, ta promenader med, träna och tävla tillsammans med ;)

Det sämsta med kaniner: Att dom oftast bara blir 6-10 år :(

Om 5 år... : Så kommer jag nog dragit ner på antalet kaniner och endast ha kvar Bobban, Kesella & några hoppkaniner. Har förhoppningsvis börjat tävla några hoppkaniner ;) Tyvärr är nog Shajli & Melissa 12,5 år då eller döda :(

Min hemsida: Blabarskaniner.weebly.com (går inte att ta bort fet stil)

Min blogg:
Blabarskaniner.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0