Fight

Har VÄLDIGT tråkiga nyheter

Igår hände det som inte fick hända, jag fick åka till veterinär.

Jag hade sovit borta hos en kompis & ingen annan var hemma. Då vid ungefär 13 fick jag ett telefonsamtal av min farmor (som bor två hus bort) att 3 kaniner hade rymt. För min granne hade sett att dom sprang på tomten (hon är rullstolshandikappad) och så hade hon ringt farmor. Som tur var var min farmor så snäll att hon hämtade mig och mina två kompisar som jag var med då och så lämmnade hon oss och åkte hem för att äta lunch hemma hos sigsjälv.

Vi sprang ut ur bilen och det första vi fick se var en Sam som såg helt ok ut från långt håll, men sedan såg vi Bobban. Hans päls var HELT röd och full med blod, det var hemst! Vi tog genast in kaninerna (även Leah som inte hade varit med i slagsmålet) och undersökte dom. Sam hade ett sår i bogen & på ryggen, men det på bogen var värre och vi visste inte hur djupt det var heller. Bobban såg mycket värre ut, men som tur i oturen hade hans ena örat blivit sönderriven. Vi tog några oparfymerade våtservetter och försökte stoppa blödningen medan vi väntade på att farmor skulle komma och skjutsa oss till vet. som tur var var hon snabb & vi stoppade ner Bobban i transportburen och min kompis tog Sam i knät i framdelen av bilen.

 

När vi kom dit så sa vet. att det mest var ytliga skador och att det inte gick att göra något åt Bobbans öra () & så rakade dom Sam vid hans sår och bad oss köpa salva. Kom inte ihåg vad den hette men ska smörja in med något bakteriedödande spec. för hästar, hundar och kaniner ikväll och har smörjt in dom imorse med salvan jag köpte igår av vet. Vi skulle ringa och komma tillbaka om Sam's sår vart inflamerat.

Sedan åkte vi hem och tvättade och smörjde såren bättre. Dom fick gräs, äppelgrensbitar och pellets innan vi lät dom ta det lungt.

Du undrar kanske hur som rymt & varför?

Svaret:

Sam är VÄLDIGT revirvaktande (och tonårstrotsig) av sig och båda är könsmogna hanar. Någon hade släppt ut Sam & Leah och Bobban tuggade sönder buren och pressade sig ut genom luckan (trots att det var hasp på) men ska fixa lås till alla burar som det går att ha på nu, detta ska INTE få hända igen!
Så ledsen, det var mitt fel, om jag hade sovit hemma så hade jag märkt det..:'(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0